Kapcsolat

novotny.adam@uni-eszterhazy.hu

 

fogadóóra: kedd, 14.15-15.45 (B-230)

Kutatásmódszertan

1. óra: Letölthető dokumentum

 

2. óra: Letölthető dokumentum

 

3. óra: Letölthető dokumentum

 

4. óra: Letölthető dokumentum

 

5-6. óra: Letölthető dokumentum

  

(a ppt-k listája hétről hétre bővül)

 

 

A nappali tagozatos diákok teljesítményének értékelése 30%-ban egy beadott írásos kutatási terv minőségén, 20%-ban pedig annak a folyamatos otthoni kidolgozásán, ill. az egyes lépések órákon való bemutatásán, megbeszélésén alapszik (így a kutatási terv kidolgozása 50%-ban befolyásolja a végső érdemjegyet). A másik 50%-ot írásbeli dolgozatok eredményei teszik ki.

 

A kutatási terv felépítése és tartalma (mivel ezt csak terv, az adatgyűjtést és adatelemzést nem kell elvégezni, de azok mikéntjének a megtervezése is a feladat része):

  1. A kutatás címe és a szerzők nevei
  2. A kutatási téma, a kutatás fő kérdései, illetve a kutatás céljai (itt írja le azt is, hogy miért fontos a téma vizsgálata, elméleti és gyakorlati szempontból)
  3. Szakirodalmi háttér, illetve a kutatási előzmények (mások akik ezt vagy hasonló kérdéseket kutattak milyen eredményre jutottak). Min. 5 db tudományos forrás (magyar vagy külföldi folyóiratcikk, szakkönyv vagy szerkesztett könyv fejezete) feldogozása szükséges!
  4. Hipotézis(ek), ha vannak (elsősorban deduktív, kvantitatív kutatás esetén szükséges). A hipotézisek a szakirodalmi vizsgálatból logikusan levezethetők, abból következnek. 
  5. KUTATÁSI MÓDSZER részeletes leírása...

5.1) A kutatási stratégia és dizájn bemutatása és indoklása.

5.2) Konceptualizálás (a kutatásban használt fogalmak, változók pontos meghatározása)
5.3) Operacionalizálás (hogyan fogjuk mérni a változókat - elsősorban kvantítatív kutatás esetén szükséges)
5.4) Az adatgyújtés módja (milyen módon gyűjti majd az adatokat; indokolja is a választását!). Mutassa be a választott adatgyűjtési eszköz/módszer részleteit (pl. a kérdőív főbb kérdéseit, az interjú tematikáját, a megfigyelés szempontjai, esettanulmány forrásait és szempontjait stb.)
5.5) Mintavétel módja (alapsokaság meghatározása, mintavételi keret, mintavételi eljárás, a mintavétel típusa; az adatgyűjtéshez szükség van-e egy szervezethez való bejutáshoz?)
5.6) Szükséges erőforrások (számítógép, adatelemző szoftverek, adatbázisok, utazási és egyéb költségek, idő, egyedüllét stb.)
5.7) Menetrend (meg lehet fogalmazni szövegesen vagy táblázatos formába is lehet rendezni)
5.8) Várható problémák, etikai kérdések (pl. személyes adatok kezelése)

 

5. Az adatok elemzésének módja (pl. tartalomelemzés menetének, statisztikai tesztek bemutatása)

6. Várt eredmények, milyen következtetésekre számít. Itt írja le azt is, hogy Ön szerint melyek a kutatás gyenge pontjai, korlátai.

 

Írásos formája: 3-5 oldal (A4-es, borító nélkül). TNR 12-es betűtípus, 1.15 sortáv, normál margó (2,5 cm), sorkizárt. Pdf formátumban küldjék el e-mail címemre (kinyomtatva nem tudom elfogadni). Határidők: levelezősöknek március 30. Nappalisoknak április 30. Amennyiben csapatmunkáról van szó, az egyes szerzők neve mellé írják oda, hogy ki hány százalékban vett részt a munkában!